środa, 16 listopada 2011

Tomten Jacket po mojemu cz2. Tomten Jacket in stockinette stitch part 2.

Część I | Część II | Część III
---
Sweterek przyrasta w powolnym tempie.
Jak powstał?


1. Wzór jest ścieg francuski. Wykonałam dużą próbkę w takim ściegu i przeliczyłam rzędy na centymetry. Dzięki temu miałam przelicznik ze ściegu francuskiego na dżersejowy.


2. Wybrałam prosty wzór kolorystyczny - jak na pierwszy raz podwójnego dziergania - to wystarczające.

3. Wzór zmniejszyłam dodatkowo o 1/4 - mam dużo grubszą włóczkę w stosunku do oryginału.

4. Rzędy skrócone wrzuciłam między wzorek.

5.Kaptur wychodzi rewelacyjny!

6. I widać już charakterystyczne dla Tomten Jacket dziury :))

Spis Tomten Jacket TUTAJ

---
Part I | Part II | Part III

How does the Tomten Jacket in stockinette stitche go?

1. I used stockinette stitch instead of garter stitch. I made a big swatch in garter stitch and converted ridges to centimetres. Thanks to that I got conversion rate from stockinette stitch to garter stitch.

2. The colour pattern is very simple - for the first double colour knitting is ok:)

3. My pattern is a 3/4 of the oryginal pattern. The yarn is gauge 3sts to 1'' - oryginal 4sts to 1'' - so it should give me the same size.


4. Short rows are knitted between colour pattern:

5. The hood is fantastic!

6. Here they are! The characteristic deep armholes!


Listing of Tomten Jacket HERE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz