niedziela, 8 listopada 2015

Pierwsza część: Ściągacz




Dziś już Niedziela, 8 Listopada przechodzimy więc do pierwszej części testu.

Cykl:
Wstęp
Pierwsza część: Ściągacz
Druga część: Brioszka
Trzecia część: Ścieg gładki
Czwarta część: Zakończenie i chwosty


ŚCIĄGACZ

Dostępne są trzy rozmiary:
S: 40 cm – 84 oczka
M: 44 cm – 92 oczka
L: 48 cm – 100 oczka

Rozmiary są podane w kolejności: S(M)L.

SKRÓTY
k – oczko prawe
p – oczko lewe
MC – kolor wiodący
CC – kolor kontrastowy
o. - oczko, oczka
m – marker
sm – przełóż marker
BOR – początek okrążenia
Okr - okrążenie.

Ściągacz w całości jest wykonany kolorem wiodącym oznaczonym jako MC.
Używając klasycznej metody nabierania oczek (Long Tail), lub innej (np. German Twisted) i mniejszych drutów (u mnie 2,5 mm), niż to wynika z próbki, nabierz w MC 84(92)100 o.

Umieść BOR marker, połącz oczka do dziergania w okrążeniach, uważając, aby nie przekręcić robótki.
Okr 1: *k1, p1* powtarzaj pomiędzy ** do końca okrążenia.
Powtarzaj Okr 1, aż ściągacz będzie mierzyć 3,5(3,5)4 cm od brzegu.


Postanowiłam pozostać przy angielskich skrótach. Niestety, ale nie ma dostępnego jednorodnego słownika dziewiarskiego, w pełni obejmującego wszelkie zagadnienia, co więcej, takich słowników jest kilka i skróty, nie zawsze pokrywają się ze sobą. I tak jak przy tych prostych określeniach typu prawe oczko, czy lewe, polski słownik dziewiarski sprawdzi się idealnie, to różnie to może wyjść przy brioszkowych. Skorzystajmy na razie więc z angielskich skrótów dziewiarskich.
Przy czym pozwoliłam sobie używać polskich objaśnienie przy oczku (o. zamiast st, sts) i przy okrążeniu (Okr zamiast Rnd).

A ja mam taką cichą nadzieję, że sprawa ze słownikiem polskich dziewiarek kiedyś się wyjaśni. A to kiedyś, będzie tuż, tuż.


Wybierz rozmiar, który najbardziej Ci pasuje i dziergaj wg wskazówek dla tego rozmiaru. Przy wyborze rozmiaru najlepiej kierować się zasadą, że czapka powinna być troszkę węższa niż to wynika z obwodu głowy. Wg mojego doświadczenia, rozmiar L pasuje na dorosłe głowy oraz nastolatków, M będzie dobra dla dzieci, także 5-latków, S, dla maluszków.

Jeżeli macie zdjęcia "w trakcie" to dzielcie się koniecznie, np zostawiając w poście link do swojego bloga - ja za waszą zgodę umieszczę zdjęcie waszych prac w tym poście, podlinkuję, co oznacza, że ten post będzie aktualizowany.
W szarej ramce, zawsze będą znajdować się, instrukcje, które znajdą się również we wzorze, poniżej, moje wyjaśnienia, lub odpowiedzi na wasze pytania.
Życzę miłej pracy i czekam na wasze uwagi. :)
Czy macie już wybraną włóczkę?

A oto wasze prace:

Ściągacz od IwonyM




PS. Chciałam wam również przypomnieć i zachęcić do wzięcia udziału w teście Cichej. Więcej informacji tu.


Pozdrawiam,
LadyInYarn,

6 komentarzy:

  1. Ściągacz gotowy. Wczoraj dotarła włóczka i dopiero mogłam się zabrać do pracy. Robię z Cotton Merino Dropsa. Zamysł był inny, ale nie mogłam dopasować się z próbką, więc konieczna była zmian koncepcji :) Zdjęcie jest, ale w jaki sposób je przekazać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!
      Jeżeli masz blog i na nim post ze ściągaczem, to proszę podaj link a zdjęcie podlinkuję stamtąd. A jeżeli nie, to wyślij proszę na adres askinelka.blog@gmail.com. Dzięki!

      Usuń
  2. Melduję, że ściągacz i brioszka gotowe :) http://mana-j.blogspot.com/2015/11/smakowita-brioszka.html

    OdpowiedzUsuń